niedziela, 5 maja 2019

Międzynarodowy anarchistyczny manifest antypatriotyczny




Trudno się rozpisywać i nawet nie wypada zważywszy na fakt, iż manifest ten to niewielka książeczka licząca zaledwie kilkanaście stron. 

Seria TIKN powstała we współpracy z Oficyną Wydawniczą Bractwo Trójka. Kiedy przeczytałem o przesłankach jakie przyświecały twórcom tej serii to wiedziałem, że warto sięgnąć po tytuły z pod tego znaku. Udostępnienie tekstów akademickich szerokiemu gronu odbiorców poprzez tytuły wydawane stosunkowo niedrogim kosztem za końcową cenę w granicach 5 zł jest świetnym pomysłem. Na pierwszy rzut u mnie poszedł właśnie wspomniany manifest i zostało zasiane urodzajne ziarno w mojej głowie. Z pewnością sięgnę po kolejne pozycje wydane w ramach serii. 

Po manifest warto sięgnąć choćby z ciekawości, dla poszerzenia horyzontów myślowych lub też dla rozwiania własnych często stereotypowych przekonań na temat tego czym jest anarchizm. Anarchia często kojarzona z chaosem o destrukcją w rzeczywistości wyraża się w niechęci i sprzeciwie wobec opresyjnej władzy i systemu, które manipulują jednostką dla... No właśnie tutaj wypada mi zamilknąć i zachęcić was do zapoznania się z poglądami wyrażonymi w tej kwestii przez grupy anarchistyczne w Londynie pod koniec XIX - ego wieku. 

Dodatkowym smaczkiem tego wydawnictwa jest również zawarte w tej pozycji tło historyczne, które rzuca światło na okoliczności sformułowania niniejszych postulatów. Jeszce raz mocno zachęcam! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz